יום רביעי, 23 ביולי 2014

איך הפכתי להיות עורך דין טכנולוגי ומה זה בעצם?

את החיבה שלי לטכנולוגיה גיליתי כבר בגיל צעיר כאשר למדתי במגמת מחשוב ובקרה בתיכון, וגם לאחר מכן עסקתי בפן
הטכנולוגי מבצעי של מכ"מים ומערכות תוכן ובקרה בצבא בתור בקר בחיל האוויר.

בשנת 98' הפכתי להיות חבר מן המניין בלשכת עורכי הדין והתחלתי לעסוק במקצוע, וארבע שנים לאחר מכן סיימתי תואר שני במשפטים והמשכתי להשתלמויות שונות, כולל השתלמות בנושא "דיני הייטק, מחשבים ואינטרנט" ב - 2002 (כאשר הנושא היה עוד בחיתוליו ומספר עורכי הדין שעסקו בו היה זעום).


כיום הנני בורר מוסמך לקניין רוחני מטעם מוסד הבוררות של לשכת עורכי הדין , יועץ קניין רוחני למכון היצוא ומרצה אודות הנושא ונושאים קרובים אחרים כגון משפטי מסחרי במסגרות שונות.

מדוע אני מספר לכם את כל זה?

הסיבה שבגללה אני מספר לכם את כל זה היא על מנת שתבינו שלהיות עורך דין לענייני טכנולוגיה ("עורך דין טכנולוגי"),  היא לא דבר של מה בכך, ולמעשה מוטלת עלי המשימה לחבוש שני כובעים בעת ובעונה אחת : מצד אחד עלי לשלוט היטב בנבכי החוקים הרלוונטיים של מדינת ישראל (ובמיוחד התוספות השונות שהתווספו במהלך השנים), כמו גם חוקים בין לאומיים מסוימים.

מצד שני, עלי להיות בקיא בכל רזי הטכנולוגיה והחידושים האחרונים בתחום מכיוון שתיק טוב חייב להיות מבוסס על עובדות מוצקות, אך גם להיות פשוט להבנה עבור מי שלא מגיע מהתחום, ובמקרים רבים מדובר בבית המשפט אשר נדרש להכריע בסוגיות טכנולוגיות כבדות משקל שעלולות להיות להן משקל גם על פסקי דין שינתנו לאחר מכך (פסקי דין תקדימיים).

באיזה נושאים אני מטפל?

רשימת הנושאים ותחומי הדעת הטכנולוגיים בהם אני מטפל היא ארוכה למדי וכוללת בין היתר שמירה על הקניין הרוחני של מוצרים טכנולוגים (חלקם צבאיים או מבוססים על Real Time Technology), רישום פטנטים בין לאומיים, שימוש נכון בתוכנות קוד פתוח (שכל אחד יכול לעשות בהן שימוש תחת תנאים מסוימים) והגנה על אתרים או אפליקציות של חברות אינטרנט ומפתחים.

בהקשר זה, יש לציין כי ענייני זכויות היוצרים והקניין הרוחני הנוגעים לקוד מחשב שאין לו ייצוג פיזי הם מורכבים יותר ולעיתים יש צורך להגן גם על העיצוב או הממשק הגרפי על מנת להשיג הגנה מלאה מפני העתקה ושכפול.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה