יום ראשון, 3 באוגוסט 2014

כיצד התחלתי להתעסק עם אפליקציות?

אין צורך להיות אנליסט טכנולוגי על מנת להבין ששוק האפליקציות היום הוא אחד השווקים הטכנולוגים החמים ביותר שבנמצא.  
לפני שהאייפון ושלל מכשירי המגע הגיעו לעולם, חשבנו שרשת האינטרנט תייתר את הצורך להתקין תוכנות מקומיות על הפלאפונים הפשוטים או המחשב בבית, אך ככל שהסמטארטפונים הקומפקטיים הפכו לנפוצים יותר והתחלנו להיות מחוברים לרשת 24 שעות ביממה ואף להיעזר בשירותי מיקום ו - GPS, כך גדלה ההבנה שאתרי אינטרנט "רגילים" אינם מספיקים עוד ושלמעשה האפליקציות מאפשרות להשתמש ברשת בדרכים שלא חשבנו שקיימות : למשל, מי כיום יכול להסתדר בלי Whatsapp  או Waze שאין להן חלופות אינטרנטיות קלאסיות ? כמעט אף אחד...

יריב קדם - עו"ד מומחה לאפליקציות וסטראטאפים


מדוע כל כך מעניין ומאתגר להתעסק עם אפליקציות מבחינה משפטית?

עם כל הטוב שבאפליקציות, מבחינה משפטית מדובר באתגר לא קטן, וזוהי בדיוק הסיבה בגללה כיום חלק נכבד מהתיקים שאני מטפל בהם עוסקים בהגנה על אפליקציות ברבדים שונים. לדוגמה, האם ידעתם שכל עוד לא ציינתם זאת במפורש, הזכויות באפליקציה שייכות למפתח ולא לכם?
ויש עוד - גם אם ציינתם במפורש בהסכם ההתקשרות שהזכויות שייכות לכם, כל עוד לא רשמתם פטנט על האפליקציה כולה (כולל הממשק והגרפיקה), כל אחד יכול ליישם את הרעיון שלכם באופן שונה מבחינה חיצונית באפליקציה אחרת, כך שכל המאמצים שלכם עלולים לרדת לטמיון... וזאת עוד לפני שדיברנו על הסכמי הפצה, שיווק או מכירה של האפליקציה במידה ובאמת יש לכם מכרה זהב ביד (וכבר קרו מקרים בהם אנשים חתמו על הסכם דרקוני שהותיר אותם ממורמרים וחסרי כל).


דאגו לכך שאתם מקבלים לווי כבר מן ההתחלה


זהו המקום בו אני רוצה להדגיש שאם אתם מתכוונים להשקיע באפליקציה סכומים משמעותיים ולא רק להעלות אותה לאפסטור או ל - Google Play כדי לראות אם יש לכם פוטנציאל, כדאי מאוד שתקבלו סיוע משפטי כבר מהשלב בו אתם הוגים לראשונה את הרעיון. מבחינת העלות הכוללת, לא מדובר בחלק נכבד מההוצאות והדבר מבטיח לכם שתוכלו לישון טוב בלילה ולא תגיעו לעימותים מיותרים או סכסוכים משפטיים קשים בהמשך הדרך.

למידע נוסף על עו"ד להגנה על פיתוח אפליקציה - לחצו כאן 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה