יום שני, 7 בספטמבר 2015

להמציא אפליקציות לחיים בריאים

מיטב המוחות עוסקים בחשיבה כיצד להמציא אפליקציות חדשניות אשר תייצרנה פריצות דרך

משמעותיות בכל הקשור למעגלי החיים שלנו.
זה אורך זמן רב, צריך למצוא שותפי סוד שניתן לסמוך עליהם, לדאוג לאפיון, לעיצוב , לפיתוח
ולהבין שזו השקעה לטווח ארוך בחשיבה, בפיתוח החזון ובמימושו, אף בגיוס תקציב.

אני מכיר היטב את התחום מקרוב, את הסיכונים לצד הסיכויים, אותם יש לגדר גם באמצעים משפטיים.

אני רוצה להציג בפניכם מספר אפליקציות לדוגמא מתחום הרפואה, כאלו שהצליחו להקל ולו במעט על חיי המטופלים, בהתמודדות היומיומית שלהם עם המחלה.

 Telesofia Medical - לא תשכחו את הוראות הרופא לעולם!


 מי מאתנו, לא הולך לרופא? אז זהו, אחרי שיוצאים ממנו, אנו נזכרים שלמעשה שכחנו לשאול מספר דברים, גם הנחיותיו לא זכורות בהכרח. אפליקציה זו מעניקה פתרון ומותאמת למין וגיל המטופל, מצבו הבריאותי ועוד. לחיצה קלה עליה בסמארטפון, בטאבלט, במחשב, או בטלוויזיה המקוונת, תחשוף בפני המטופל סרט וידאו בו תוצגנה הנחיות הרופא, בהתאמה מלאה לצרכי המטופל. עם השימוש באפליקציה, הכל יהיה ברור. מהן ההנחיות ללקיחת הכדורים, מתי לוקחים אותם,או כל מידע רפואי אחר . זהו זה. לא צריך להתקשר לברר, הכל בהישג יד, בבהירות ובקלות. 


Helparound - חולי הסוכרת כבר לא לבד 


חולי סוכרת זקוקים לרשת בטחון ולתמיכה.אפליקציה זו מאפשרת למשתמשים בה לקבל עזרה ממשתמשים נוספים המצויים בסביבתם, להסתייע בקבוצת תמיכה וירטואלית ולקבל שירותי פרימיום יחודיים למשתמשים כמו: משלוח מהיר של תרופות, ביקורי בית ועוד. לחיצה קטנה על האפליקציה, מקנה בטחון גדול.


CathMaps+ - אפליקציה מצילת חיים לחולי לב 


לחיות עם מחלת לב זה לא פשוט ולעיתים מדאיג ביותר. אפליקציה זו מאפשרת לחולה נגישות מרבית לכל  מידע או סיוע להם נדרש על מנת להציל את חייו. באמצעות הטלפון ניתן יהיה  להתחבר לשירותי המיקום (מפות בגוגל או וייז) ולקבל הוראות מידיות כיצד להגיע לבית החולים או ליחידת הצנתור הקרובה, בכל מדינה בה נמצא החולה. אפליקציה זו מאפשרת יצירת קשר עם מרכזים רפואיים, ממש בלחיצת כפתור. עם יד על הלב, זו אפליקציה מצילת חיים באמת.


Iexpect – מלווה אותך בכל שלבי ההיריון


מזל טוב, את בהריון! אפליקציה זו מאפשרת לך להתוודע לכל שלב בתהליך המופלא.

המידע מתעדכן בהתאם להזנת מועד הווסת האחרון, הינו עדכני גרפי וחווייתי.
תוכלי לראות מה משקלך, באיזה שלב נמצא העובר מבחינת התפתחותו, ואף להיערך עם שאלות מתאימות לביקור הבא שלך אצל הרופא. אפליקציה להריון קל ונעים יותר, בנגיעה אחת רכה.


יש לי רעיון לאפליקציה רפואית! היכן מתחילים?


על מנת שאפליקציה רפואית תקרום עור וגידים, תתפתח ותגיע לאן שאנו מתכננים עבורה ולעצמנו,

כדאי לך לחשוב איך להגן עליה. ליווי משפטי צמוד, זה ממש חשוב, אבל השאלה היא היכן מתחילים?
רצוי להקדיש לכך מחשבה כבר  משלב הרעיון, ולקבל ליווי מלא לכל אורך דרכו של הסטארט אפ.
הליווי המשפטי מקנה לך שקט נפשי וזמן.
ואז, תוכל לפתח את האפליקציה בנחת, לצד הנאה, בטחון ועוד כמה מעות לחשבון הבנק.

מה הם הצעדים הראשונים בתהליך?


לפני כל דבר אחר ועוד לפני שנפגשים עם גורמי פיתוח, צריך לבדוק כיצד ניתן להגן על זכויות הקניין הרוחני של האפליקציה, ולעתים על מכשירים שהיא תומכת בהם או שנלווים לה. זכויות הקניין הרלוונטיות בשלב זה הן פטנט וזכויות יוצרים.

רק לאחר הגנת זכויות יוצרים באמצעות פורמט זכויות יוצרים ו/או רישום זכויות יוצרים בארה"ב, והגנת פטנט לאחר חיפוש מקדים והגשת בקשות פטנט, ניתן להיפגש עם צדדים שלישיים לצרכים שונים ובראשם לקבל הצעות מחיר לפיתוח האפליקציה ו/או המכשירים ו/או תוכנה נלווית להם וכו', בדיקת כדאיות הפרויקט וקבלת החלטה אם יש אור ירוק לבצעו. אם כן, חוזרים אל הצד המשפטי של המטבע כדי להקים חברה, מגייסים הון באמצעות הסכם השקעה, מתחילים לפתח לאחר חתימה על הסכם פיתוח, רושמים סימן מסחר על הלוגו והשם לאחר בחירתם ועוד.
מכלול הצעדים ואבני הדרך של הסטארט אפ, ומה יש לעשות לפני מה, כלולים במפת הדרכים שגיבשנו לסטארט אפ, וזה חלק מהליווי שלנו, משלב הרעיון, ועד הנגיסה בתפוח בדבש.

אז שנה טובה! ו... שרק נהיה בריאים!



רוצה לצאת לדרך? לייעוץ משפטי לחץ/י כאן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה