יום שני, 13 ביולי 2015

עדכון מבית google למובייל

הידעתם 
לאחרונה יצאה חברת גוגל בהודעה, כי מעתה והלאה תהווה התאמה למכשירים סלולאריים מרכיב מהותי בתוצאות החיפוש שלה. מדובר בשינוי משמעותי שכל מי שרוצה לשמור על מעגל לקוחותיו ברשת חייב להכיר.

למה בכלל לשנות?
כידוע, מנוע החיפוש של גוגל מבוסס על אלגוריתם מתוחכם הסוקר במהירות אתרי אינטרנט ומציג אותם בדירוג מסוים בתוצאות החיפוש. כלומר, החברה היא ספקית שירות ומעוניינת להעניק מענה אופטימאלי לגולשים תוך התאמה לצרכיהם המשתנים. זוהי אחת הסיבות שבגללן חוויית המשתמש והערך המוסף שמספקים אתרים מהווים מזה שנים קריטריון מהותי באלגוריתם. בתקופה האחרונה ניכרת עלייה מתמדת ומהירה מאוד בכמות הגולשים שנכנסים למנוע החיפוש, ובכלל משוטטים ברשת באמצעות מכשירים ניידים. למעשה, החיפושים בעזרת המובייל כבר עברו את מספר החיפושים שנעשים בעזרת מחשבים, כך שברור מדוע גוגל מעוניינת לספק תוצאות רלוונטיות הניתנות לצפייה במובייל ושלא יוצרות בעיות.


מה משתנה?
בכירים בגוגל הודיעו כי אתרים מותאמים למובייל ואתרים רספונסיביים יקבלו מעתה עדיפות באלגוריתם החיפוש, ולכן יידחפו קדימה ברשימת התוצאות. כלומר, מהיום והלאה נראה בראש הרשימות רק אתרים שעברו אופטימיזציה טובה למובייל, ומצד שני אתרים שלא עברו התאמה או שלא ייבנו בצורה זו מלכתחילה יידחקו אחורה בגוגל. הדבר משמעותי עד כדי כך, שבתוצאות החיפוש דרך סמארטפונים אתרים בלתי מותאמים לא יופיעו בכלל, ואילו בתוצאות החיפוש של מחשבים הם ייראו אי שם בעמודים הפנימיים. אגב, גוגל גם הודיעה באותה הזדמנות שמעתה יתחילו להופיע בתוצאות גם תכני אפליקציות לסלולר.

מדוע חשוב להקשיב לגוגל
גוגל אינה ממהרת לצאת בהצהרות הנוגעות לאלגוריתם החיפוש שלה, שככל הידוע מורכב מכ- 100 קריטריונים סודיים שונים. לכן, כאשר לאורך תקופה רומזים אנשיה, ולאחרונה גם מודיעים במפורש על שינוי, יש לקחת את העניין ברצינות גמורה. כידוע, תוצאות החיפוש מהוות אלמנט עסקי מהותי ביותר, לאור העובדה שיותר מ- 90% מכלל הגולשים אינם מרחיקים מעבר לעמוד הראשון של גוגל. המשמעות ברורה: מי שלא יבצע במהירות התאמה למובייל עלול לאבד נתח נכבד של לקוחות פוטנציאליים. מעבר לכך, יש לקחת בחשבון גם את הטווח הארוך שכן מגמת השימוש במובייל רק תלך ותגבר, ועימה ההעדפות שתעניק גוגל לאתרים מותאמים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה