יום שבת, 27 בפברואר 2016

ה-אקזיט הישראלי שכבש את העולם

אי אפשר לדבר על אקזיטים ישראליים מבלי להזכיר את עסקת הענק שהכניסה את אפליקציית waze הישראלית לפנתיאון. 
ב-2013 הודיעה ענקית הטכנולוגיה גוגל, שתרכוש את waze במחיר עצום של 1.3 מיליארד דולר, זאת לאחר שפייסבוק נסוגה מעסקת רכישה דומה עם החברה הישראלית. 


החבר'ה הצעירים הרוויחו בענק


רוב עובדי החברה הם צעירים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם ולכן האווירה בה בהתאם. כחלק מהמו"מ בהליך העסקה, גוגל התעקשו להעתיק את waze מחוץ למדינת ישראל. מנכ"ל החברה נועם ברדין התעקש ולא ויתר, ולבסוף הוחלט שהחברה תישאר ברעננה. עוד הושג בהסכם, כי יישמו תכנית שימור עובדים, כדי שלא יהיו פיטורים מסיביים בהמשך.
מה עוד יקבלו העובדים? 100 עובדי החברה שיש להם מניות יתחלקו בסכום חסר תקדים של 120 מיליון דולר, שיחולקו להם לאורך ארבע שנים. 


אפליקציה גאונית


לא רק המהלכים שהחברה מובילה נחשבים לגאוניים, אלא גם המוצר שלהם. אפליקציית הניווט הפופולרית בכל העולם כיום, התחילה כמפה שמבוססת על המלצות הגולשים, מה שנקרא "חוכמת ההמונים". המשתמשים מעדכנים על עומסי תנועה, חסימות, תאונות, ואפילו יכולים לצ'וטט אחד עם השני.

מנהליה הבכירים היו חכמים מספיק כדי להבין מה יש להם בידיים ולכן רשמו את האפליקציה כפטנט  בארה"ב בשלושה סעיפים שונים: 
• שיטה להערכת זמן חנייה.
• מצב הפעלה של מכשירים ניידים: כיבוי וניהול יישומים בסמארטפון.
• שיטה ליצירת מפת דרכים.

עסקת הענק הזו בין waze לגוגל מדגישה עד כמה המוח הישראלי חד, מפוכח ועומד על שלו. משלב הרעיון ועד לפיתוח, עיצוב והפצה, כולל הרשמה במשרד הפטנטים האמריקני והמו"מ העיקש שניהלו – waze עשתה עסקה מוצלחת.


חולם על פיתוחה של אפליקציה? אנו מומלצים להתייעץ עוד בתחילת הדרך עם עורך דין זכויות יוצרים אשר ילווה את הפיתוח מהפאן המשפטי. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה