יום שני, 29 בפברואר 2016

אקזיט ישראלי: מה קורה כשישראלית אחת רוכשת ישראלית אחרת?


SimilarWeb הוקמה בשנת 2009 ופעילותה עוסקת בניתוח תנועת גולשים באתרים השונים. הם פיתחו טכנולוגיה שמנתחת מדגמית עשרות מיליוני משתמשים ברחבי העולם, ומציגה ניתוח מפורט. בנוסף, פיתחה מוצר שמנטר מידע ודפוסי שימוש באפליקציות.

החברה בעצם הפכה את נישת המידע למשתמשים לחלק בלתי נפרד מכל מהלך שיווקי וגודלה יכול להימדד על ידי העובדה שהיא יכולה להרשות לעצמה לרכוש חברה אחרת.



מבשלים סטארטאפ לאקזיט

לפני חצי שנה בערך הודיעה SimilarWeb על חתימת העסקה לרכישת Swayy הישראלית, שעוסקת בניטור טראפיק והמלצות תוכן ברשתות החברתיות. סכום העסקה אינו ידוע, אך ככל הנראה מדובר על מספר מיליוני דולרים.
Swayy, שהוקמה בשנת 2012, פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת למנהלי עמודים ברשתות חברתיות לקבל ניתוח מדויק על הקהל שלהם, כדי להגביר מעורבות בדף. ישנה אפשרות של המלצות על תוכן רלוונטי וכלי ניתוח מתקדמים.
יחד, שתי החברות חולשות על שוק מידע עצום, שכולל אתרי אינטרנט, אפליקציות ורשתות חברתיות, שלוש פלטפורמות בהן מרוכז רוב התוכן בעולם בימים אלו. אין ספק שמדובר בעסקה חכמה מצד SimilarWeb ובאקזיט מוצלח מאד מהצד של Swayy.

ישראל אכן מעצמת הייטק

המקרה שלהלן מדגים היטב כמה בועת הסטארטאפ שלנו גדולה ופתוחה להזדמנויות חדשות. גם אם אתם חושבים שהרעיון שלכם לאפליקציה, מיזם או סטארטאפ לא יתפוס, תאמינו בעצמכם – לעולם אין לדעת איך חברה בסדר גודל מסוים יכולה לתפוס את המוצר שלכם ולנכס אותו אליה כערך נלווה.


זה מה שאני עושה בעבודתי. בין היתר אני מספק ייעוץ וליווי בנושאי פטנטים, קניין רוחני, זכויות יוצרים, אפליקציות והקמת סטארטאפ. עם ליווי מקצועי של עו"ד קניין רוחני לדוגמה, כבר משלב הרעיון תדעו להתמודד עם אקזיט, לכשיהיה כזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה