יום שני, 6 באוקטובר 2014

מדוע אני דוחף את הסטארט-אפים וחברות הטכנולוגיה/תעשייה למתג מוצרים ולרשום עליהם סימן מסחר?

במהלך עבודתי כעו"ד טכנולוגי, לא אחת אני דוחף חברות תעשייה/טכנולוגיה וסטארט אפים למתג את מוצריהם ולרשום עליהם סימן מסחרי. צעד זה נועד להגן על מוצרים חדשניים שאותן חברות שקדו על פיתוחם. ההגנה מונעת שימוש בשם המוצר על ידי חברות מתחרות שמטעות את ציבור הצרכנים, ומסייעת במיתוג החברה, בשמירה על נתח השוק שלה ובהגדלתו.


שם של מוצר הוא תעודת הזיהוי שלו


בעולם האנושי, שמות נועדו להבדיל ולייחד אותנו זה מזה, ולהוות סמל המאפשר לזהות אותנו. באותה המידה, גם מוצרים ושירותים נדרשים לשם המאפשר לקהל היעד להבדילם ממוצרים ושירותים אחרים, לזהותם ולהזדהות עימם, וכך להקל עליהם לקנותם. במילים אחרות, על ידי הענקת שם למוצר אתם מסייעים להצלחתו המסחרית. תחום זה של מיתוג חברות ומוצרים הינו ענף רחב יריעה אשר ספרים ותורות שלמות פותחו סביבו, והוא מהווה עיקרון בסיס לשיווק ופרסום מוצרים בימינו.

 חשיבות השם או המותג של מוצר כסימן מסחרי
 


בשעה טובה, בחרתם שם ומותג ייחודי למוצר שלכם. מחשבה מרובה הוקדשה להכנתם והתאמתם לאופי המוצר והחברה, למסריה ולערך המוסף שלה, כשמטרתם לסייע במיתוגה והחדרתה לתודעת ציבור הלקוחות. יחד עם זאת, על מנת לשמור על ייחודו של המיתוג ולמנוע מחברות אחרות לעשות בו שימוש דומה, חשוב להגן עליו. הגנה זו באה לידי ביטוי ברישומו כסימן מסחרי , אשר מהווה אמצעי חוקי לשמירת זכויות אדם או חברה על סימון מקורי שלהם עבור מוצר שהם מייצרים ומשווקים. הגנה זו תעניק לכם שקט תעשייתי ליצירת מערך שיווקי ובניית מוניטין ייחודי ומקורי המזוהה על ידי קהל הלוקחות, ותספק הליך חוקי למניעת חיקוי של שמות מוצרים ושירותים אלו על ידי חברות מתחרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה