יום חמישי, 20 בנובמבר 2014

היתרונות בליווי משפטי בעת הקמת סטארט אפ

אם יש לכם ניסיון בתחום, אתם בוודאי יודעים שהקמת חברת סטארט אפ הינה מהלך מורכב ורגיש, שיכול בקלות להסתבך ואף להיכשל בשל גורמים רבים ושונים. כפועל יוצא מכך, אני ממליץ לכל חברת סטארט אפ בתחילת דרכה שלא לוותר על ליווי משפטי רציני ואיכותי. הדגש הוא על ליווי איכותי, מכיוון שאין זה מספיק לקחת עו"ד שרק מבין את התחום. קיימת חשיבות מרובה למידת האכפתיות והמעורבות של איש המקצוע במיזם, ויכולתו לספק מענה לכל מצב וסיטואציה שבהם החברה מצויה. לאורך השנים הבנתי כמה אני יכול לתרום ועד כמה שירותי כעו"ד באמת נחוצים ללקוחותיי, וזוהי אחת הסיבות המרכזיות שבגללן המשכתי להעמיק בתחום הסטארט אפ. 



מקרה לדוגמא - אחד מיני רבים




הסיפור הבא, שחוזר על עצמו בגרסאות שונות לאורך שנות עבודתי, התחיל בחברת סטארט אפ צעירה שפיתחה אפליקציה ופנתה אליי כדי שאנסח עבורה הסכם מייסדים. לאחר היכרות קצרה עם מקימי המיזם, לא היה קשה להבין שכבר מתחילת הדרך הם חלוקים בדעותיהם אודות מרכיבים שונים ובסיסיים בפרויקט. כאשר נכנסתי לעובי הקורה על מנת להבין את הסיבות למחלוקות, הגעתי למסקנה שחסר להם מידע, והרבה. לכן המלצתי להם לדחות את עריכת חוזה המייסדים ובתור התחלה לאסוף את המידע החסר, שכלל בין היתר אפיון מקדמי, קבלת הצעות מחיר לפיתוח, גיבוש מודל עסקי ועריכת תוכנית עסקית. 



זה לא הסוף - בעצם רק ההתחלה




גם איסוף מידע דורש היערכות מקדימה נכונה, עם פורמט זכויות יוצרים בינלאומי שיאפשר להם לאסוף מידע ללא חשש שמתחרים יגנבו את הרעיון. בינתיים, במהלך תקופת ההתארגנות ועד שיגיעו לשלב של עריכת הסכם מייסדים, הצעתי להם לערוך חוזה פשוט שיסדיר את יחסיהם. לקוחותיי קיבלו את ההצעות, ולמרבה השמחה המלצותיי המקצועיות עזרו למקימי החברה לאחד כוחות, לעבוד באופן מאורגן ובטוח, ובסופו של דבר להגיע לעמק השווה באמצעות הסכם מייסדים מדויק ומקובל על כולם. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה