יום רביעי, 14 בינואר 2015

עד כמה משמעותית בחירת אנשי המקצוע שלכם לליווי ביצירת אפליקציה?

כבר בשלבים די ראשוניים של מיזם אפליקציה, לרוב לאחר בניית תוכנית עסקית , יש צורך בליווי אנשי מקצוע מתחומים שונים כולל מפתחים, מעצבים, אנשי שיווק, יועצים עסקיים ועו"ד. חשוב לי שתבינו כי בחירת אנשי המקצוע על איכותם, רמתם, ניסיונם, מסירותם ואמינותם, הינה בעלת משמעותית קריטית להצלחתו או לכישלונו של המיזם.

הגדרת אנשי מקצוע

ראשית, עוד לפני שמתחילים לחפש אנשי מקצוע, יש להגדיר באופן מדויק ומפורט את צרכי הליווי המקצועי של הפרויקט, וזאת על פי מאפייני ומבנה התוכנית העסקית. הגדרה זו תמקד את השכרת שירותי אנשי המקצוע למינימום ההכרחי, וגם תייעל את השירותים הללו. בהמשך, בהתאם להתפתחות הפרויקט, ניתן יהיה להוסיף אליו עוד אנשי מקצוע רלוונטיים. 

ידע ספציפי בתחום המבוקש

יש להבין כי במהלך תכנון, פיתוח ובניית מיזם אפליקציה, כל פעולה שאינה מדויקת ונכונה עלולה לעולת בכסף, בעיכובים ובתדמית שלילית. לכן, המדד הראשון לבחירת אנשי מקצוע עבור ליווי אפליקציה הוא ללא ספק מידת המקצועיות שלהם. כלומר, עליכם לבחור אנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון ספציפי מוכח בתחומי המיזם. כמו כן, בכדי לייעל את השכרת השירות, עדיף שלכל איש מקצוע יהיו כישורים ייחודים לו הנדרשים לפרויקט וביחד יספקו מענה שלם לצרכים השונים.

תכונות נוספות שיש לאתר באנשי מקצוע

מעבר לידע ולניסיון מוכח, בעת איתור, סינון ובחירת אנשי מקצוע לליווי מיזם אפליקציה, יש צורך לתת את הדעת על עוד מספר תכונות חשובות. חשוב להבין כי מיזם בתחילת דרכו הינו פרויקט אינטימי ואישי, בו כל דמות משפיעה וקובעת את הטון, המוטיבציה והאווירה במקום התעסוקה. לכן, יש צורך לאתר איש מקצוע שאופיו ואישיותו מתאימים לרוח החברה. זאת, בנוסף לבחינת גמישותו, פניותו ורצונו לתרום למיזם. מעבר לכך, עליכם גם לבדוק את עברו המקצועי של המועמד ולבחון אם מעסיקיו הקודמים היו מרוצים מתפקודו. מעבר לכך, בחרו איש מקצוע שתנאי חוזה ההעסקה מקובלים עליו, ושאינו חש ממורמר ובלתי מסופק מהם.

בחירת איש מקצועי לליווי משפטי


יש להבין כי עורך דין המלווה אפליקציות אינו רק פקיד המייצג את הצד המשפטי של החברה, או חותם על טפסים. מדובר בדמות אקטיבית ומעורבת, בעלת חשיבות קריטית להתנהלות נכונה לאורך כל השלבים. לכן, כל האמור לעיל אודות בחירת אנשי מקצוע מנוסים ומתאימים, נכון גם לגבי בחירת עורך הדין שילווה את המיזם שלכם.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה