יום רביעי, 20 במאי 2015

ביכורי האפליקציות שלנו

מזה 17 שנה שאנו נושמים טכנולוגיות מסוגים שונים. בשנים האחרונות אנו מלווים לקוחות עם רעיונות מדהימים לאפליקציות ותוכנות, ומספקים להם הגנה וליווי משפטי על בסיס יומיומי.

לקראת חג השבועות הבא עלינו לטובה, רצינו לשתף אתכם בכמה ביכורי אפליקציות אותן ליווינו לאחרונה ואשר כבשו את ליבנו במיוחד:



האפליקציה הראשונה, Online Messenger"" שהצליחה כבר לגייס מיליונים, היא אפליקציה לניהול ותזמון של הודעות, אשר תקל על המשתמש ותהפוך לחלק משגרת יומו, כך שרק נותר לנו לשאול את עצמינו – איך לא חשבו על זה קודם???

מעבר ל"דרייב" הכספי שמניע את רוב "אנשי האפליקציות" ישנן גם אפליקציות שהגיחו לאוויר העולם מסיבות אחרות לגמרי, חשובות לא פחות, למשל "הסיפור של גבי", שהיא אפליקציה שמיועדת לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, ולמטפליהם, אשר עוזרת להם בלימוד תכנים חשובים לחיי היום יום ומאפשרת להם להשתתף באופן פעיל בלימוד.

אפליקציה נוספת, שעדיין בחיתוליה, היא אפליקציה אשר נוגעת לכולנו לבטח, ותסייע בהתמודדות עם בירוקרטיה. מאחורי אפליקציה זו סיפור אהבה מרגש על בעל שעזר לאשתו לעשות "עלייה לארץ", ובמקום שהבירוקרטיה תכניע אותה, הוא בחר להכניע את הבירוקרטיה.

לקינוח אספר לכם על אפליקציה שהשאירה את פי פעור, השייכת לעולם המשחקים, ומשלבת כבר עכשיו אלמנטים וטכנולוגיה שהייתי מצפה לראות רק בעוד 10 שנים. עוד יפה לראות באותה האפליקציה, את שיתוף הפעולה המשפחתי בין האמא מחברת עלילת המשחק, לבין הבן המוכשר (בן 18 בלבד!) המתכנת את האפליקציה ולבין האב האחראי על הצד השיווקי. מדובר במשחק מדע בדיוני יוצא דופן, עם עלילה מרתקת, שאנו מנבאים שעוד יכבוש את העולם.

אז בפעם הבאה שצץ במוחכם רעיון מבריק, ורגע לפני שאתם פוסלים אותו בטיעון של "בטח כבר מישהו חשב על זה", קחו דוגמא מהחבר'ה האלה, שהיום מקדישים את זמנם לפיתוח ה"בייבי" שלהם, נהנים מזה, וגם אם לא יתעשרו מזה- הם נהנים מזה!

הצעד הראשון לביצוע הנאה שכזו ולהגשמה פוטנציאלית של כמה מטבעות בחשבון הבנק שלכם הינו בהגנה משפטית על הרעיון - באפליקציות ההגנה הבסיסית היא בפורמט זכויות יוצרים ובמקרים מסויימים גם בפטנט. לאחר שלב זה פתוחה הדרך להיעזר באנשי מקצוע, לערוך הסכם מייסדים, לנסח תקנון חברה, לרשום חברה בע"מ עבור הסטארט אפ, לגבש הסכם השקעה ולאחר הזרמת כספי ההשקעה גם הסכם פיתוח, ניסוח תנאי שימוש ותקנון פרטיות כלפי המשתמשים, רישום סימן מסחר לשם וללוגו של האפליקציה, ולהכין הסכמים מסחריים ואחרים לפי הצורך.  


חג שמח לכל בית ישראל! 


עו"ד ונוטריון יריב קדם, עו"ד מיכל גולן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה