יום רביעי, 18 בנובמבר 2015

משפרים את מערכת היחסים של רופא-מטופל


עולם הרפואה והעולם הטכנולוגי שזורים זה בזה כבר תקופה, עם בואם של הסמארטפונים ומדפסות התלת מימד. ואין ספק שעו"ד לזכויות יוצרים עבדו שעות נוספות. בשנתיים האחרונות נכנס למשוואה גם הפטנט שנקרא "שעון חכם".
היתרון הבולט בשעון הוא שהוא מונח על הגוף ויכול למדוד בעצמו חום, דופק ולחץ דם. מנכ"ל אפל טים קוק הציג לאחרונה אפליקציית רפואה המותאמת לשעון החכם, שמתיימרת לשפר את מערכת היחסים שבין הרופא המטפל למטופל, על ידי העברת מידע בזמן אמת וניטור של 24/7 אחר מצב המטופל.

Airstrip: משדרים מידע בזמן אמת

האפליקציה מתיימרת לשפר את בריאות הציבור על ידי חיבור אלחוטי בין הרופא למטופל, בזמן אמת. השעון ישדר לרופא אותות כמו דופק, לחץ דם, תוצאות מעבדה ומועדי נטילת תרופות.
נשים בהריון יכולות לשדר לרופא מידע כמו תזוזות התינוק בזמן אמת ובאמצעות תוסף, אפשר להבחין בין הדופק של העובר לדופק של האם ולשגר לרופא את הממצאים.

3D4Medical: המחשה אמיתית למטופל

אם עד עכשיו, כדי להסביר למטופלים מה מתרחש בגופם, השתמשו הרופאים בפוסטר שתלוי במשרד, עכשיו החוקים משתנים. כעת, מה שקורה בגוף המטופל יוצג לו על גבי מסך תלת מימדי.
פטנט חדש שמיועד לאייפד פרו של אפל מספק לעו"ד לזכויות יוצרים עוד עבודה. מדובר במסך תלת מימד שמציג את כל איברי הגוף. אפשר לגזור איבר מסוים, להתקרב עד לרמת הנימים, לסמן באמצעות עיפרון לאייפד את האיבר השבור/הכואב ולשלוח במייל.
האפליקציה מספקת מבט על איברים אמיתיים, על האופן שבו הם זזים, על האנטומיה שלהם ושוברת את מחסום השפה בין הרופא למטופל. אם בעבר הרופא היה מסביר וזה היה מרגיש כמו סינית למטופל, כעת הם יכולים לתקשר באותה השפה.

עו"ד זכויות יוצרים: שומר על הרעיון שלך


בחשיבה ובפיתוח אפליקציות חשובות שכאלו, זכויות היזמים חשובות פי כמה וכמה. מדובר בטכנולוגיה שיכולה לחולל מהפכה בתחום הרפואה. אם לכם יש רעיון כזה, ההמלצה היא להתייעץ קודם עם עו"ד זכויות יוצרים כדי שילווה אתכם בתהליך. כך, אתם תדאגו לפיתוח ולשיווק, והוא ישמור על הרעיון שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה