יום חמישי, 26 בנובמבר 2015

רפואה מתקדמת: אפליקציות חדשניות גם לרופאים


רבה המחשבה ביצירת אפליקציות הקשורות לרפואה. יזמים מנסים להנגיש לאוכלוסייה מידע, לסייע בהתמודדות עם מחלות ולהקל על תסמינים שונים. אין ספק שמדובר בעבודת קודש. מנגד, יש את האפליקציות שמסייעות דווקא לצוות המטפל, שבעקיפין גם כן עוזרות לאוכלוסייה עצמה.  לכן חשוב להיוועץ עם עו"ד קניין רוחני בנושא.

KidSpeak: לדבר לילדים בגובה העיניים
באמצעות האפליקציה שמותאמת לילדים, רופאים יכולים להסביר טוב יותר לזאטוטים הקטנים על אודות מה שמתרחש בגופם. האפקליציה החינמית נוצרה על ידי מומחה לרפואת ילדים מבית החולים לילדים בטוסון ומיועדת לרופאי משפחה, רופאי ילדים וצוותי חירום, שנתקלים במטופלים בכל הגילים.
באפליקציה מאגר של איברי גוף, שהרופאים יכולים לצייר עליהם כדי להציג לילדים ולהוריהם על מה מדובר, סיור בחדרים שונים בבתי חולים ויותר מ-200 מונחים רפואיים בהסברים ידידותיים.

Stroke App: להבחין בסימני השבץ בזמן
המרכז למודעות למחלת השבץ פיתח את האפליקציה המבריקה הזו, שעיקרה להציג את סימני השבץ על האדם, וכך לנסות ולהקטין את מספר מקרי המוות.
האפליקציה מסייעת לאנשי מקצוע שמאבחנים אצל אדם סיכון גבוה לשבץ. הם מסבירים לבני המשפחה כיצד להשתמש בה ולהיות במעקב על אותו מטופל. בנוסף, גפ המטופלים עצמם יכולים לראות את הסימנים ולנסות לאבחן את עצמם וכמו כן ניתן להתקשר למוקדי החירום, דרך האפליקציה.

Neurology Exam Tools: בדיקה נוירולוגית מקיפה מהאייפון
אחת הבדיקות השכיחות אצל רופא היא בדיקה נוירולוגית ועבורה, הוא נעזר במספר מכשירים כמו פנס, עט, פעמון, פנס וכדומה. האפליקציה נועדה להחליף את כל אותם מכשירים.
בנוסף, היישומון מרכז את כל הבדיקות הנוירולוגיות השגרתיות ברשימה אחת נוחה לצפייה.


כיוון שבאפליקציות האלו מושקע הרבה זמן של חשיבה ויצירתיות, חשוב ליוצריהן להגן על זכויותיהם. לשם כך הם זקוקים לעו"ד קניין רוחני, שמתמחה בדיוק בנושאים אלו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה