יום ראשון, 6 במרץ 2016

אפליקציות חברתיות: העולם שייך לצעירים הרגישים


אפליקציות הפכו להיות נחלתם של הצעירים, גם בקרב המשתמשים וגם בקרב המפתחים וההוגים. אבל לפעמים יש מקרי קיצון שמותירים גם אותי פעור פה.

מאד רציתי לכתוב על אפליקציות שמסייעות לבעלי מוגבלויות, חיפשתי ומצאתי די הרבה, אבל סיפור אחד תפס את תשומת לבי. מדובר בשלושה צעירים בכיתה ח' מכפר סבא, שהמציאו אפליקציה שכל יעודה הוא לסייע לבעלי מוגבלויות להתמצא בסביבתם.

שם האפליקציה הוא "יש כיוון", אותה מסייע לפתח אביו של אחד מהיזמים הצעירים.


הפעילות החברתית שהובילה לסטארטאפ

במסגרת פעילות עירונית שנקראת "גם אני יכול", הפגישו בין בני נוער לילדים בעלי צרכים מיוחדים, שם עלתה בעיית ההתמצאות של אותם ילדים, שמתקשים להגיע ממקום למקום.

הנערים חשבו איך לסייע לחבריהם החדשים וכיאה לשנות האלפיים, מיד חשבו על אפליקציית ניווט.
האפליקציה תהא בנויה מחצים ותמונות על גבי מפה בסלולרי שלהם. לפי החצים יוכלו המשתמשים להגיע ליעדם. היעד יכול להיות הבית שלהם, בית הספר ואפילו המכולת השכונתית. בסופו של דבר, האפליקציה תשמור את המיקומים אליהם ביקשו להגיע, כך שבשימוש חוזר, יהיה להם קל יותר.

בואו ניקח דוגמה: אם לצורך העניין אבי מעוניין להגיע לשולה, דודה שלו, אמו תוכל להזין מבעוד מועד את כתובתה של שולה, מספר הטלפון שלה ותמונתה. גם אם אבי יתבלבל בדרך, מספר הטלפון יופיע לצד התמונה של דודה שולה, כך שיהיה לו מאד קל פשוט ליצור קשר ולקבל סיוע.

ובנוסף לסיוע לאבי ודומיו, השירות הנפלא הזה יכול לסייע לבעלי מוגבלויות אחרות כמו חולי דמנציה ואלצהיימר. ואם זה הדבר, לא פלא שהנערים הגיעו לגמר בתחרות הארצית של המיזם.


איך הם יכולים להתקדם מפה?

יש לי כמה עצות לנערים המבריקים שהגו את הרעיון לאפליקציה "יש כיוון". חשוב מאד שיגנו על הרעיון שלהם ובעצם, על זכויות היוצרים שלהם. הם יכולים להתייעץ עם עו"ד זכויות יוצרים ולהחליט על דרכי פעולה.
בנוסף, מפאת גילם הצעיר, עליהם למנות נציג מוסמך, באמצעות הוריהם האפוטרופוסים, אשר ידאג לזכויותיהם ולאינטרסים שלהם. אם הם יעשו מהלכים נכונים, מדובר בסטארטאפ חברתי מהמעלה הראשונה ואני אהיה הראשון שיריע להם ביציע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה