יום שני, 21 במרץ 2016

FreeWay: איפה יש פה בר נגיש?

 החודש אני כותב על אפליקציות שמסייעות לבעלי מוגבלויות, כמו איך להתגבר על מחסום השפה וסיוע בפעולות יומיומיות בסיסיות. ולכן, גם נגישות נכנסת לתחום.
זה לא סוד מסחרי שמדינת ישראל מתקדמת לעבר עולם נגיש יותר עבור בעלי הנכויות. חוק הנגישות החדש מחייב בעלי אתרים ואפליקציות להנגיש את התוכן בסט כללים מאד מוקפדים, שכל תפקידם הוא לא למדר את השונים מאיתנו.
ובהתאם לרוח החדשה, צצות גם אפליקציות רבות שעיקרן הוא לסייע לאותה אוכלוסייה, וכך גם FreeWay, שמציגה מקומות בילוי לפי רמת הנגישות בהם.



לכולם מגיע ליהנות

בואו לא ניתמם, גם לאלו המתניידים על כיסאות גלגלים או בעלי מוגבלות אחרת, מגיע לצאת למסעדה, לבר או לקולנוע. ולצערי, ישנם עדיין מקומות בילוי בישראל שלא מקפידים על נגישות מתמדת עבורם.
FreeWay מחלקת את נושא הנגישות לארבע קטגוריות: שירותים, מרחב, כניסה וחנייה. כל המידע מסופק על ידי הגולשים עצמם וניתן לכם לפי מיקום. יתרה מזאת, בעלי האפליקציה הכתירו, באמצעות מדבקה עם הלוגו שלהם, את העסקים שעונים על ארבעת הקריטריונים לנגישות.
האפליקציה פותחה על ידי צוות סטודנטים ממעבדת MILAB  במרכז הבינתחומי בהרצליה כחלק מפרויקט גמר.


איך הופכים רעיון לסטארטאפ?

לא כל רעיון מוצלח, יצירתי או חברתי הופך בסופו של דבר לעסק רווחי. יש להתחשב בכמה גורמים, ורצוי להתחיל כמה שיותר מוקדם, ממש בשלב הרעיון.

תחילה, יש לבדוק שאכן מדובר ברעיון שאינו רשום, לשם כך אפשר להיוועץ עם עורך דין פטנטים, שיבדוק זאת עבורכם. לאחר מכן יש לשמר את הרעיון על ידי עו"ד קניין רוחני. משם, הכל תלוי ברמת המוטיבציה שלכם והצורך הציבורי באותה אפליקציה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה