יום ראשון, 27 במרץ 2016

סימנים במשבר - צמצום הפערים בחברה


אפליקציות חברתיות הן השילוב בין סטארטאפ וחדשנות לעשייה חברתית וסיוע לבעלי מוגבלויות הוא שילוב מנצח. אפליקציית "סימנים במשבר" יוצרת בדיוק את השילוב והיא ישראלית.
אנשי החירום הבינו שמדובר במצוקה אמיתית בה הם נתקלים כשעליהם לחלץ או לסייע לחירשים, כי הרי לא כולם מכירים את שפת הסימנים. לכן נוצר הצורך בפיתוחה של האפליקציה.


פותחה במכללת תל חי בשיתוף עם המכון לקידום החירש והקואליציה הישראלית לטראומה, וייעודה הראשוני היה להתמודד עם סיטואציות חירום במהלך מבצע צוק איתן. שפת הסימנים הופכת לנחלת הכלל.

אפליקציית "סימנים במשבר" הינה שיחון לקהילת לקויי השמיעה. בדיוק כפי שאתם משתמשים בשיחון עברי-יפני כשאתם מטיילים ביפן, כך אנשים מן השורה יכולים לתקשר עם בעלי לקות באופן שאינו מביך אף אחד מהצדדים. אבל מטרתה העיקרית היא לסייע במצבי חירום.

במקום לחוש במצוקה כפולה, גם בגלל המצב וגם בגלל תסכול התקשורת, הם יכולים להיות רגועים ולנהל שיח עם גורמי הביטחון וההצלה.
"מה קרה לך?", "אני רופא", "אני איתך, אתה לא לבד", מקבלים פתאם משמעות עבור אוכלוסיה זו כשהם באמת מבינים שזה מה שנאמר להם, בשפת הסימנים.


קניין רוחני עם ערך חברתי
מלבד עברית, האפליקציה תורגמה לאנגלית, רוסית וערבית, השפות המדוברות בארץ.
נכון לכרגע, האפליקציה מכילה 16 שאלות, 22 משפטי מפתח, שלושה משפטי תמיכה לקורבנות ו-48 מילים כמו מקומות, רגשות, פעלים ועוד. אפליקציית "סימנים במשבר" מציעה בנוסף לוח עליו יכולים לכתוב לקויי השמיעה.


מדובר באפליקציה גאונית! כעורך דין זכויות יוצרים, חשוב לי להציג לכם אפליקציות בעלות ערך מוסף, באפליקציה זו מדובר בשילוב מנצח בין חדשנות לעשייה חברתית. להחזיק בקניין רוחני האפליקציה כמובן, יכולה להועיל בכל העולם, מה שסולל את הדרך של היזמים לאקזיט.


"סימנים במשבר" – מוכיחה שרעיון חברתי ניתן להמיר לאפליקציה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה