יום חמישי, 4 בספטמבר 2014

לחיי ההבדל הענק

כל מי שעוסק בתחום הקניין הרוחני בדגש על תחום רישום הפטנטים, מודע לכך שישנם שלושה אנשי מקצוע שעוסקים בתחום: עורכי דין, עורכי דין שמתמחים בקניין רוחני ועורכי פטנטים. כעורך דין טכנולוגי שמתמחה בתחום ומכיר אותו מקרוב, אני יכול להעיד שמצד אחד אני מגלם את שלושת המקצועות האלו יחד ומצד שני אני מספק שירות שנבדל באופן מהותי מהשירותים שמספקים אנשי המקצוע השונים. גרמתי לבלבול? אל דאגה, מיד אסביר הכול.

מה בין עורך דין, עורך דין לקניין רוחני ועורך פטנטים? עבדכם הנאמן
מה שמבדיל ביני לבין עורכי דין באופן כללי הוא תחום ההתמחות הייחודי שבו בחרתי לעסוק, הלא הוא תחום הקניין הרוחני שבשל המורכבות הרבה שלו ומידת הדינמיות הרבה שלו, מעטים עורכי הדין שעוסקים בו באופן בלעדי.
אמנם ישנם עורכי דין שאכן בחרו לעסוק בתחום זה באופן כללי, אך מה שמפריד ביני לבינם הוא ההתמקדות שלי בתחומי הטכנולוגיה. בניגוד לרוב אנשי המקצוע שפועלים בתחום ושמבינים לעומק את האספקטים המשפטיים של תחום הפטנטים, אני גם מחזיק בידע טכנולוגי עשיר ולפיכך מסוגל להבין את הטכנולוגיה שמסתתרת מאחורי הפטנט.  
כעת נשארנו רק עם אוכלוסיית עורכי הפטנטים שכבודה במקומו מונח, אך בניגוד לעורכי הפטנטים שמגיעים לרוב מתחום ההנדסה, אני מגיע מתחום המשפט. כפועל יוצא מכך, אני מכיר לעומק את דרך המחשבה של השופטים שעוסקים בתחום הקניין הרוחני ובאפשרותי להביא לניצחון גם במשפטים מורכבים ביותר. אין לי ספק שישנם עורכי פטנטים מוכשרים מאוד, אך כאשר אני כותב בקשה לרישום פטנט, אני מתייחס לבקשה מבחינה משפטית ומשנה אותה עד שגם אני, גם עורך הפטנטים וגם הלקוח כמובן, תמימי דעים כי מדובר בבקשה מוצלחת.

ואם יורשה לי להוסיף...

נקודה קטנה אך חשובה נוספת שעומדת לזכותי ועל כך יוכלו להעיד לקוחותיי הרבים, היא שכעורך דין שמתמחה בתחום הטכנולוגיה, באפשרותי לספק יתרון משמעותי במיוחד בתחום האפליקציות. יתרון זה בא לידי ביטוי בין היתר בכך שבאפשרותי לספק ללקוחותיי שירות מקיף שכולל הגנה על האפליקציה אם על ידי פורמט זכויות יוצרים בינלאומי ואם על ידי רישום פטנט, ליווי משפטי צמוד בכל השלבים של הקמת המיזם, ניסוח החוזים השונים שיש לערוך במהלך הדרך ועוד. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה